Honda VFR 800, czyli szybki turystyk za 8 tys. z³ - opinia u¿ytkownika [FILM]
W tym odcinku czas na opinię użytkownika Hondy VFR 800 RC46 z rocznika 1998. Barry jak zwykle dopytywał o wady, problemy i typowe usterki, ale tym razem trafił na wyjątkowo udany model… Honda VFR 800 to motocykl wręcz legendarny, który co ciekawe, dziś można kupić za około 8 tys. zł.
Prezentowana w poniższym filmie Honda VFR 800 RC46 pochodzi z rocznika 1998 i ma obecnie 89 tys. km przebiegu. Jest to następca modelu VFR 750. Na pokładzie pojawił się m.in. kombinowany układ hamulcowy, czy wtrysk paliwa zamiast gaźników. Napęd rozrządu nadal za pośrednictwem kół zębatych (rozwiązanie stosowanie w VFR do roku 2001). Posłuchajcie, co do powiedzenia ma Łukasz - właściciel dwunastoletniej VFR 800 RC46:
Po wpisaniu w wyszukiwarce frazy "Honda VFR, typowe usterki, wady i problemy" możecie mieć kłopot ze znalezieniem czegokolwiek negatywnego… Powód jest prosty - w tych motocyklach naprawdę niewiele się działo. Zadbane i właściwie serwisowane egzemplarze służą swoim właścicielom przez długie lata. Jedyny kłopotliwym elementem w Hondach VFR był wspomniany w powyższym filmie regulator napięcia.
Honda VFR 800 to bardzo wdzięczny, sportowo-turystyczny motocykl, który można dziś kupić w naprawdę świetnym stanie za cenę poniżej 10 tys. zł. Jest szansa, że znajdziecie egzemplarz gotowy do drogi, wyposażony w pełny zestaw kufrów, czy podgrzewane manetki. Większość właścicieli VFR wykorzystuje swoje motocykle głównie do turystyki.
Jednostka napędowa Hondy VFR 800 RC46 to słynne V4 o mocy maksymalnej na poziomie 110 KM. W zestawieniu ze współczesnymi, szybkimi turystykami nie jest to wartość, która robiłaby na kimś wrażenie. Z drugiej strony, nawet podczas jazdy z pasażerem i zapakowanymi do pełna kuframi, trudno tu narzekać na niedostatki mocy.
Właściciel prezentowanej VFR 800 zapytany o spalanie deklaruje wartości od 5 l/100 km w trasie przy oszczędnej jeździe do 7-7,5 l/100 km w cyklu miejskim oraz maksymalnie 8 l/100 km przy jeździe z bardzo wysokimi prędkościami autostradowymi.
Jako podstawową wadę swojego motocykla Łukasz wymienił brak systemu antypoślizgowego ABS (jest tu jedynie zintegrowany system hamulcowy, czyli dodatkowe hamowanie tyłem, gdy użyjemy wyłącznie klamki przedniego hamulca i odwrotnie).
Model RC46 był następcą VFR 750 RC36 II. W roku 2000 VFR 800 przeszła z kolei kurację odmładzającą. Charakterystyczny napęd rozrządu za pośrednictwem kół zębatych, co odpowiada za specyficzny, nieco "świszczący" dźwięk pracy tej jednostki, był stosowany do roku 2001. W roku 2002 na rynku pojawił się następca VFR 800 RC46, czyli model VFR 800 VTEC.
Honda VFR posiada grono swoich wiernych fanów, którzy wspólnymi siłami organizują zloty i różnego rodzaju akcje, również charytatywne. Forum miłośników VFR to prawdziwa skarbnica wiedzy. Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej o Hondzie VFR z różnych generacji to koniecznie zajrzyjcie na: www.vfr-oc.pl/
Komentarze 3
Poka¿ wszystkie komentarzeMam nowsz± wersjê tego motocykla, z 2014 roku i jestem zachwycony. W±ski i zwinny w mie¶cie, z d³ugimi prze³o¿eniami - je¼dzi siê wygodnie i p³ynnie. W trasie pojemny bak, grzane manetki i 106 KM...
OdpowiedzJak mawial moj ojciec, stare to sa dobre tylko wina i obrazy. Motocykle i auta dzisiaj to tak 10 lat jezdzic, i kupowac nowy. Pozniej koszty napraw i wymiany wyeksploatowanych czesci staja sie ...
OdpowiedzZdecydowanie wolê s³uchaæ i czytaæ o starszych motocyklach i jak ludzie o nie dbaja, ni¿ o kolejnym "u¿ywanym" 2 letnim moto
OdpowiedzSzczerze to b³êdna opinia wystarczy posiadaæ 20 letniego x11. Pozdrawiam
OdpowiedzJa je¿d¿ê motocyklami z lat 90tych i jestem bardzo zadowolony.
Odpowiedz"dwudziestoletniej"
Odpowiedz